De genomineerden van de Dutch Business Intelligence Award 2005
Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Juryprijs en publieksprijs

De jury heeft zes organisaties genomineerd voor de volgende editie van de Business Intelligence Awards. Naast de juryprijs was er een publieksprijs. Voor deze prijs kon je tot en met 10 maart stemmen. De uitreiking van de Business Intelligence Awards 2005 en de publieksprijs heeft plaatsgevonden op het Congres & Expo Business Intelligence 2006 op donderdag 16 maart.

CATEGORIE: PROFIT

T-Mobile [www.t-mobile.nl]

T-mobile
  • Aanbieder van mobiele communicatie, 1 miljard euro in 2005, 2,3 miljoen klanten, meer dan 2000 medewerkers
  • Maakt op basis van informatie duidelijke (operationele) keuzes
  • BI in het hart van de primaire processen en geïntegreerd in applicaties
  • Aantoonbare (financiële) resultaten geboekt met BI
  • Informatie-link tussen processen marketing, sales, gebruik, service en renewal
  • Heeft de organisatiestructuur aangepast op deze nieuwe mogelijkheden van BI
  • Meer weten… download de presentatie van T-mobile

KPN Mobiel [www.kpn.com]

KPN Mobiel
  • Aanbieder van mobiele communicatie, 1,68 miljard euro omzet in 2005, 8,1 miljoen klanten, ongeveer 2000 medewerkers
  • Zorgt voor slimmere aanbiedingen op basis van klantgedrag via meerdere merken zoals Hi, KPN, et cetera
  • Sterke focus op performance verbetering
  • Eén informatieportaal met centraal beheerde definities, één versie van de waarheid
  • Duidelijke koppeling tussen informatie, acties, resultaten en beleid
  • Steeds beter inzicht in klantwaarde en integraal klantbeeld
  • Klant staat in processen centraal
  • Meer weten… download de presentatie van KPN Mobiel

Festo [www.festo.nl]

Festo
  • Industriële automatisering van productieprocessen, 6,5 % van de jaaromzet in Research and Development, Familiebedrijf, 1,3 miljard euro wereldwijde omzet, 120 medewerkers in NL, 11.000 wereldwijd
  • Stimuleert nadrukkelijk het zelflerend vermogen van medewerkers
  • Wereldwijd één BI en performance management systeem, van top tot werkvloer
  • BI wordt voor zowel interne sturing als voor commerciële doeleinden (bepalen klantwaarde) ingezet
  • Festo integreert zoveel mogelijk met de processen van klanten
  • “Zo veel mogelijk eenheid creëren, één logisch geheel, dat is BI” volgens Festo
  • Meer weten… download de presentatie van Festo

CATEGORIE: NON-PROFIT

Carante Groep [www.carantegroep.nl]

Carante Groep
  • Zorg en dienstverlening aan mensen met een (verstandelijke) handicap, de psychiatrie en de welzijnssector, 400 miljoen euro budget, 12.500 medewerkers
  • Shared service center voor BI
  • BI in de operaties: informatie daar brengen waar zorg wordt verleend
  • Vertaling van zorgplannen naar indicatoren voor medewerkers, op termijn ook cliënten
  • Zet BI in om groei te realiseren
  • Samenhangende prestatie-indicatoren met een organisatie-cockpit
  • Meer weten… download de presentatie van ASVZ

CFI, ministerie van OCW [website CFI]

CFI
  • Belast met de financiering van onderwijsinstellingen en informatievoorziening, 20 miljard euro budget, 500 medewerkers
  • Vijf jaar geleden een papieren organisatie, nu verloopt bijna alles digitaal via portals
  • Speler in de onderwijsketen: informatiemakelaar
  • Voorziet haar klanten van informatie, business intelligence instrumenten en bench-marking
  • Organisatie afgestemd op mogelijkheden BI
  • Doel BI: primaire processen ondersteunen van onderwijsinstellingen
  • Meer weten… download hier de presentatie van het CFI

Kadaster [www.kadaster.nl]

Kadaster
  • Registratie, beheer en ontsluiting van rechtszekerheidsinformatie en geografische informatie, 210 miljoen euro omzet, 2.400 medewerkers
  • Kadaster ‘On the move’, organisatie in ontwikkeling
  • Prestaties van processen nauwkeurig genormeerd
  • Bij introductie nieuwe dienst, volgende dag gedetailleerd inzicht in belangstelling en bestellingen
  • Dienstverlening en kwaliteit omgezet in klantgericht denken
  • Ambitie om toonaangevende partij te worden in Europa
  • Meer weten… download de presentatie van het Kadaster

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met de genomineerden van de dutch business intelligence award 2005 of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director & auteur van 'De intelligente organisatie' (6e druk)

neem contact met mij op

Fact sheet

Aantal organisaties geholpen
93
Aantal trainingen & workshops
94
Aantal deelnemers opgeleid
95
Gemiddelde klantervaring
8,9
Aantal consultants & docenten
96
Aantal kantoren
3
Aantal jaren actief
14