Testimonials | Ervaringen | klanten van de Dutch BI Award
Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Hoe kijken ‘klanten’ van de Dutch BI Award aan tegen de organisatie en het idee? Wat zijn hun ervaringen?

Mooie bekroning

“Het winnen van de Business Intelligence Award was voor ons een mooie bekroning op ons werk voor het Customer Lifecycle Management programma van KPN Mobiel. We hebben daarnaast goede feedback gekregen waarmee we diverse punten in onze aanpak hebben aangescherpt.”

Michiel Valk
manager IT KPN

Goede en bruikbare adviezen

“Binnen Ricoh Nederland zijn we al geruime tijd bezig om met behulp van Business Intelligence de juiste manier te vinden om onze strategie te realiseren, processen te optimaliseren en onze prestaties te verbeteren. Als bedrijf zochten we een manier om onze stappen op dit gebied te toetsen en daar waar nodig bij te stellen. Dat was voor ons de aanleiding om mee te doen aan de BI Awards. De feedback die we ontvingen dwong ons om kritisch te kijken hoe we BI ingevoerd hadden. Maar belangrijker, de feedback was voorzien van goede en bruikbare adviezen, waardoor we snel verbeterslagen konden maken. Dat dit uiteindelijk leidde tot nominatie en een eerste prijs, gaf een extra stimulans.

Om BI, zoals ingevoerd bij Ricoh NL, te mogen verdedigen voor zowel een vak- als publieksjury, zet je extra op scherp. En ondanks het meedoen aan de BI Awards, zijn we nog steeds niet klaar en gaan we met veel energie verder met het verbeteren van onze prestaties.”

William Mimpen
manager Knowledge Center Ricoh

Aanknopingspunten voor verdere verbeteringen

Deelname aan de BI Awards heeft een goed beeld gegeven hoe het er binnen CZ op het gebied van BI voor staat. Hieruit bleek dat we zeker op de goede weg zijn, maar het bood ook een aantal interessante aanknopingspunten voor verdere verbeteringen. Met name het sturen op resultaten en elkaar hierop aanspreken en meer gebruikmaken van externe informatiebronnen krijgen nu extra aandacht. Door hier actief mee aan de slag te gaan, kunnen we mogelijk onze 2e plaats in 2006 omzetten in een 1e plek in de nabije toekomst.”

Erwin van Dongen
manager BI
CZ Actief in gezondheid

Een jury van vakbroeders

“De BI Award ervaren we als beloning voor de inzet van het volledige BI Competency Center in de afgelopen jaren. In die zin heeft het ook erg inspirerend gewerkt. Het onderstreept dat we op de goede weg zijn met de manier waarop we “informatie” als strategisch bedrijfsmiddel binnen de organisatie inzetten. Het voordeel van deelname is de mogelijkheid om je eigen werk door deskundigen van buiten kritisch te laten beoordelen. Een jury van vakbroeders die met kennis van zaken die vragen stelt waar je binnen je eigen organisatie vaak niet aan denkt – dat is iets waar je veel van kunt leren.”

Egbert Dijkstra
Partner DeltIQ Group
voormalig Director Business Analytics Ahold

Bevestiging dat we op de goede weg zitten

“Het winnen van de BI Awards Publieksprijs zie ik als een hele mooie bekroning op het werk dat we samen, collega’s en klanten, hebben gerealiseerd. Met als bijzondere spin-off dat er zowel binnen als buiten Centraal Boekhuis veel belangstelling is ontstaan voor de wijze waarop wij het succes hebben weten te realiseren. Dat is goed voor Centraal Boekhuis en het bevestigt dat we op de goede weg zitten. Door het winnen van de publieksprijs is Business Intelligence nog prominenter op de kaart gezet. Dit stimuleert de verdere uitbouw, vormgeving en professionalisering van Business Intelligence, zowel binnen de organisatie als voor de klanten van Centraal Boekhuis. Daarom delen we samen in het succes.”

Emiel van Bockel
Manager Information Services
Centraal Boekhuis

Start de IQ-test voor organisaties

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met testimonials (ervaringen) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director & auteur van 'De intelligente organisatie' (6e druk)

neem contact met mij op

Fact sheet

Organisaties geholpen
___
Trainingen & workshops
___
Deelnemers opgeleid
___
Beoordeling klanten
8,9
Consultants & docenten
___
Kantoren
3
Jaar ervaring
15