Slim management | Brein bedrijven moet op volle toeren draaien

Brein van bedrijven moet op volle toeren draaien

Geschreven door

Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

7e editie onlangs van start

De zevende editie van de verkiezing ‘Slimste organisatie van Nederland’ is onlangs van start gegaan. De wedstrijd staat in het teken van ‘information, intelligence and innovation’. De jury, aangevoerd door prof. Hans Borgman, hoogleraar Bedrijfswetenschappen, roept alle intelligente organisaties op om deel te nemen aan de IQ test voor organisaties en zo mee te dingen naar de titel ‘Slimste organisatie van Nederland 2011’. De winnaar zal begin 2012 de prestigieuze Dutch Business Intelligence Award in ontvangst mogen nemen.

Competitief voordeel

Een intelligente organisatie kenmerkt zich doordat informatie en kennis over de organisatie en omgeving bij medewerkers en managers tot adequate acties leiden om zodoende competitief voordeel te behalen. “Zoals Darwin al stelde: ‘It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change.’ Intelligentie gaat over flexibiliteit, het vergaren en verwerken van informatie, en het omzetten hiervan in acties teneinde eigen sterkte, effectiviteit en efficiëntie, te koppelen aan veranderende externe eisen.” aldus Hans Borgman.

Slim management

De economie vertoont zowel internationaal als lokaal behoorlijke fluctuaties. Juist daarom vormt het een zeer grote uitdaging voor bedrijven om zich snel te kunnen aanpassen of te herstellen. Goede betrouwbare managementinformatie is dan nodig over de organisatie en de omgeving. Maar ook slim management dat de data grondig weet te analyseren, te duiden en om te zetten in adequate actie en duurzame innovatie en blijvende verbetering. Ben ik als bedrijf nog op koers? Moet ik mijn koers verleggen? Of hoe kom ik zo snel mogelijk terug op de ingezette koers? Bedrijven moeten hun brein op volle toeren laten draaien om goed uit de strijd te komen.

Grote behoefte aan juiste informatie

Organisaties als Ahold, KPN, Sociale Zaken, UWV, het Diakonessenhuis en Walraven hebben zich de titel en Award al mogen toe-eigenen. “We willen excelleren en willen voorsprong op onze concurrentie, daarom hebben we behoefte aan goed inzicht in onze business en vooral aan juiste informatie.” aldus CEO Jan van Walraven van Walraven Holding, winnaar van de 2010 trofee.

Trots op de Award

Rob Florijn, bestuursvoorzitter Diakonessenhuis Utrecht, Zeist en Doorn, is trots op zijn prijs: “We zijn erg blij met deze award. Het bewijst hoe voortvarend we in ons ziekenhuis bezig zijn met de ontwikkeling van nieuwe sturingsinstrumenten die passen bij de huidige marktwerkingdynamiek in de zorg en bij onze missie”.

Slim, slimmer, slimst

Het goede is de vijand van het geweldige. Bedrijven die echt slim zijn, dingen mee naar de titel ‘Slimste organisatie van Nederland’. De jury is streng maar rechtvaardig. Beoordeling vindt plaats op bijna tachtig criteria op het snijvlak van ‘information, intelligence en innovation’. Inschrijven kan hier.

Over ‘The Dutch Business Intelligence Award’

De Business Intelligence Award is in 2005 gestart door vier initiatiefnemers: mr. Leo Kerklaan (auteur van ‘de Cockpit van de organisatie’), Harry Starren (directeur De Baak), prof. André de Waal (promotor van de High Performance organisatie) en Daan van Beek, auteur van het managementboek ‘De intelligente organisatie’. De BI Award wordt begin 2012 uitgereikt op het Jaarcongres Information Management van ICT media.

Steun onze Twitter actie

Steun de oproep van de jury en plaats de volgende tekst en link op je LinkedIn (bovenaan Home), FB of Twitter: Wie verdient de titel ‘allerslimste bedrijf’ van NL? http://bit.ly/iFNGXT #BI #thedutchbiaward

Bron: www.slimsteorganisatie.nl

Reageer op dit artikel van Daan van Beek

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met slim management (brein bedrijven moet op volle toeren draaien) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director & auteur van 'De intelligente organisatie' (6e druk)

neem contact met mij op

Fact sheet

Aantal organisaties geholpen
40
Aantal trainingen & workshops
41
Aantal deelnemers opgeleid
42
Gemiddelde klantervaring
8,9
Aantal consultants & docenten
43
Aantal kantoren
3
Aantal jaren actief
14