Excellent Performance Awards | prestaties op onderdelen

In Hotel New York beklonken

Geschreven door

Passionned Group is dé specialist in datagedreven werken. Onze bevlogen en ervaren consultants helpen grotere en kleinere organisaties bij de kanteling naar een intelligente, datagedreven organisatie. Om het jaar organiseren wij de prestigieuze prijs voor de Slimste organisatie van Nederland.

Excellent Performance Awards voor prestaties op onderdelen

In Hotel NY beklonken: Excellent Performance Awards voor prestaties op onderdelenOp 3 december jl. vond ter voorbereiding op de nieuwe editie van de BI Awards 2009 de juryvergadering plaats in Hotel New York in R’dam. In deze notitie treft u de belangrijkste punten die zijn besproken. Door het grote succes van de BI Awards is onder andere besloten om ook een Excellent Performance Award uit te reiken, een prijs voor prestaties op onderdelen.

Samenwerking met Computable en MT

Met VNU Media – met de bladen Computable, MT, Emerce – is een nauwe samenwerking gestart voor het onderzoek, het Nationale BI Congres van 15 april 2009 en de BI Awards. Door onze krachten, netwerk en kennis te bundelen beloven we u een groots evenement en de presentatie van de allernieuwste onderzoeksresultaten uit het Nationaal BI Survey.

Banden met RSM aangehaald

De banden met de Rotterdam School of Management (RSM), waar professor Hans Borgman hoogleraar Bedrijfswetenschappen is, worden aangehaald. Studenten van de RSM zullen onder leiding van hem en Daan van Beek onderzoek uitvoeren onder de organisaties die in aanmerking zullen komen voor een nominatie. In dat kader zal op maandag 23 februari 2009 een speciaal gastcollege de studenten inzicht geven in de kritische succesfactoren van business intelligence tools en performance management. Wilt u het gastcollege bijwonen, stuur dan een mailtje naar gastcollege@biaward.nl.

Belangrijke data voor de agenda

De procedure voor de BI Awards en de Excellent Performance Awards wordt elk jaar steeds zwaarder. Minder organisaties komen door de voorselectie, maar degenen die een nominatie krijgen, verdienen dat ook echt. Zie ook de lof die Albert Heijn na het winnen kreeg in de pers. De volgende data zijn mogelijk voor u van belang.

Datum Melding
20 februari 2009 sluiting 1e vragenlijst BI Awards / Nationaal BI Survey
23 februari 2009 gastcollege RSM
1 maart 2009 sluiting 2e vragenlijst BI Awards
4 maart 2009 shortlist vastgesteld door de jury
9 maart 2009 onderzoek door studenten van de RSM
23 maart 2009 studenten brengen verslag uit aan de jury
24 maart 2009 de nominaties worden bekend gemaakt in de pers
31 maart 2009 auditiemiddag voor de genomineerden in Leiden
15 april 2009 het Nationaal BI congres en de uitreiking

Schrijf u nu in voor de BI Awards 2009 of doe mee met het Nationaal BI Survey.

De Excellent Performance Awards

De trofees voor de tweede en derde plaats voor de BI Awards komen te vervallen. Niemand vindt het prettig om op de 2e of 3e plaats te eindigen, en uiteindelijk nét niet te winnen. Hoewel het een grandioze prestatie blijft om de op één na of twee na slimste van Nederland te zijn! Één of meerdere Excellent Performance Awards – op verschillende onderdelen – komen daarvoor in de plaats.

Zo zal de jury bijvoorbeeld grote waardering hebben voor een hoge sensitiviteit waarbij een organisatie excellente prestaties toont op basis van performance management, sturen op KPI’s die er echt toe doen en uitgekiende strategiekaarten. Of wanneer uw organisatie op basis van een slimme bedrijfsstrategie misschien niet de meest efficiënte manier van procesinrichting heeft, maar wel op uitstekende wijze precies weet “de juiste dingen te doen”. Naast deze onderdelen kunt u ook meedingen naar de meest adaptieve organisatie. Een hoge wendbaarheid en mate van flexibiliteit zijn juist in de tijden crisis belangrijk om te kunnen overleven.

Schrijf u in voor één van de Excellent Performance Awards.

Uitbreiding juryrapport

Het juryrapport wordt uitgebreid met de scores op de dimensies sensitiviteit, capaciteit, adaptiviteit, management en beleid, en resultaten. Per dimensie worden de sterke en verbeterpunten weergegeven.

Reageer op dit artikel van Daan van Beek

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Een selectie van onze klanten

Word nu ook klant

Wil je ook klant bij ons worden? Wij helpen je maar wat graag verder met excellent performance awards (prestaties op onderdelen) of andere zaken waar je slimmer van wordt.

Daan van Beek, Managing Director

DAAN VAN BEEK MSc

Managing Director & auteur van 'De intelligente organisatie' (6e druk)

neem contact met mij op

Fact sheet

Aantal organisaties geholpen
81
Aantal trainingen & workshops
82
Aantal deelnemers opgeleid
83
Gemiddelde klantervaring
8,9
Aantal consultants & docenten
84
Aantal kantoren
3
Aantal jaren actief
14